Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Vullings - WaarBenJij.nu Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Familie Vullings - WaarBenJij.nu

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg Familie

07 Augustus 2014 | Vietnam, Hoi An

Vanmorgen vertrokken met ons busje naar Hoi An, rit van ruim 100 km, duurde maar liefs 4 uur. Via de Hai Van pass, een mooie route via de bergen. Bunkers bezichtigd, er is nog van alles te zien van de oorlog met de Franse.
Na de ( te uitgebreide) lunch begonnen met de kook les. Eerst naar de markt uitleg over groente, kruiden vis en vlees en kookspullen. Bij terug komst met de boot stond al alles klaar en kon de les beginnen. Gerecht 1 koude loempia, lekkere vulling rijstvel was wat minder. Gerecht 2 vis in bananenblad.
Gerecht 3 groenten potje met weet ik veel hoeveel knoflook.
Gerecht 4 soort van buideltjes loempia.
Veel geleerd maar of we thuis nogmaals doen?
Om 19.00 maar weer eens een nieuw hotel op gezocht. Mooi knus hotel lijkt het in het donker.

• 07 Augustus 2014 - 16:49

Will.:

Waarom thuis niet te bewerkelijk misschien?????

• 07 Augustus 2014 - 17:27

Elly:

Doe ons maar 4 buideltjes loempia en 4 vissen in bananenblad! :-) Hoeft geen sambal bij!

• 09 Augustus 2014 - 06:04

Frans:

Wat zijn jullie toch een bofkonten, voedsel klaarmaken op de plaats waar het vandaan komt, vis op het water verser kan het eigenlijk niet.
    Dit moeten jullie ook maar eens doen als je weer in Meerlo bent, een visschotel maken op het schuitwater en Will uitnodigen voor een heerlijk schuitwater visje, smakelijk!!